Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/mrat/ftp/studio/maincore.php on line 35

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/mrat/ftp/studio/maincore.php on line 35

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/mrat/ftp/studio/maincore.php on line 36

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/mrat/ftp/studio/maincore.php on line 36

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/mrat/ftp/studio/maincore.php on line 37

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/mrat/ftp/studio/maincore.php on line 37

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/mrat/ftp/studio/maincore.php on line 38

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/mrat/ftp/studio/maincore.php on line 38

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/mrat/ftp/studio/maincore.php on line 39

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/mrat/ftp/studio/maincore.php:35) in /home/mrat/ftp/studio/maincore.php on line 186
SIXTEEN RECORDS - szkolne studio nagrań - Artykuły: Teledysk
Październik 22 2017 06:26:29
Nawigacja
· Strona główna
· Treść projektu
· Uczestnicy projektu
· Do pobrania
· RATAJ.TV
· Galerie zdjęć
· Artykuły prasowe
· Dyplomy, podziękowania
· Linki
· Szukaj
Ostatnie artykuły
· Teledysk
· (10_02_18) Nie bądź ...
· (09_07_30) Żmigrodzk...
· (09_06_30) Gwizd 2009
· (10_01_19) Zdolna i ...
Z naszych galerii

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/mrat/ftp/studio/articles.php on line 38
Teledysk

collage adjektiveW ubiegłym tygodniu uczniowie klasy 1E naszego gimnazjum rozpoczęli realizację wyjątkowego projektu edukacyjnego z języka niemieckiego. Wyjątkowość tego projektu polega w tym przypadku na tym, że jest to projekt międzyszkolny. Jego realizatorami są bowiem - oprócz naszych gimnazjalistów - także uczniowie pierwszych klas Niepublicznego Gimnazjum w Wołowie. Pomysłodawcami i koordynatorami projektu są Robert Kolebuk (Żmigród) i Katarzyna Kolebuk (Wołów).




 




Nasz teledysk:



 




 


Nasze "Fotostory"



 




 


Nasza galeria


::: Galeria zdjęć z prac projektowych :::


 




 


Celami strategicznymi projektu są: podniesienie motywacji uczniów do nauki języka niemieckiego oraz nauczenie kreatywnego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych. 


A oto cele szczegółowe:




  • uczniowie potrafią wyprodukować teledysk,




  • uczniowie potrafią pracować w grupie,



  • uczniowie skutecznie wykorzystują technologie informacyjno-komunikacyjne w codziennej pracy,


  • uczniowie potrafią uczyć się od siebie i dzielić się wiedzą i doświadczeniem,




  • uczniowie mają możliwość czerpania z doświadczeń rówieśników z innej szkoły,




  • uczniowie potrafią kontrolować stres związany z występem publicznym,




  • uczniowie potrafią poprawnie stosować zasady ortografii niemieckiej,




  • uczniowie potrafią poprawnie wymawiać nowo poznane słowa niemieckie,




  • uczniowie potrafią melorecytować niemieckie teksty.






 O projekcie


Czas realizacji projektu: kwiecień - maj 2012


Założenia projektu: Projekt będzie realizowany przez uczniów dwóch szkół. Proces planowania i koordynowania projektu oraz kontakty między uczestnikami projektu z obu szkół prowadzone będą poprzez Internet. Platformą komunikacji będzie platforma Moodle udostępniona przez Wyższą Szkołę Filologiczną w Heidelbergu oraz Instytut Goethego w Krakowie.


Wymagania techniczne: dostęp do Internetu, możliwość korzystania z platformy e-learningowej Moodle'a, laptop z oprogramowaniem ogólnego użytku, program do nagrywania wielościeżkowego.


Prezentacja projektu: Prezentacje efektów projektu odbędzie się w obu szkołach oraz w przestrzeni Internetu (YouTube, strony www, platforma edukacyjna).




Pierwsze podsumowanie koordynatora (22.04.2012)


Realizacja projektu ruszyła tydzień temu. Od tego momentu jego uczestnicy poznali się w przestrzeni wirtualnej platformy. Dzięki zdjęciom mogli także poznać swoje szkoły. Zapoznali się też z celami i harmonogramem projektu. W chwili obecnej trwają prace nad zbieraniem materiału słownikowego potrzebnego do napisania tekstu piosenki oraz wybór odpowiedniego podkładu muzycznego.


Następnie uczestnicy podzieleni na grupy napiszą swoje części tekstu i zaczną go nagrywać. Sesje nagraniowe będą odbywały się w obu szkołach, a wymiana plików nastąpi poprzez platformę edukacyjną. Po zmiksowaniu obu sesji w jedną piosenkę uczniowie zaczną pracę nad teledyskiem do niej.


Podsumowanie projektu i prezentacja jego efektów nastąpi na początku czerwca.


O postępach w pracach projektowych będziemy informowali na bieżąco.


Robert Kolebuk




 Podsumowanie koordynatora - ciąg dalszy (21.05.2012)


Nasz projekt powoli dobiega końca. Kończymy nagrywać zarówno materiał dźwiękowy, z kórego powstanie nasza piosenka, jak i materiał filmowy, z którego powstanie teledysk. W chwili obecnej nasi uczestnicy przygotowują plansze poglądowe, z których utworzymy animacje do teledysku. Podczas prac projektowych robiliśmy wiele zdjęć, które także będą dokumentowały nasze działania.


Równolegle zaczynamy pracę nad podsumowaniem projektu i zaprezentowaniem jego efektów publicznie. Jeśli wszystko pójdzie po naszej myśli, to w dniu prezentacji (01.06.2012) obie grupy uczestników będą mogły się spotkać po raz pierwszy.


Wszystkie działania uczastników koordynowane były dotychczas poprzez platformę e-learningową, ponieważ obie grupy uczestników nie miały możliwości spotykania w realnym świecie. Cieszymy się, że tak duże przedsięwzięcie organizacyjne, jakim było skoordynowanie pracy ponad 40 uczestników z dwóch szkół, ma wielkie szanse na końcowy sukces.


Efektem naszej pracy bedzie piosenka i teledysk, ale najważniejsze i tak będzie to, czego się nauczyliśmy podczas tych kilku tygodni intensywnej pracy.


Robert Kolebuk




 










































































































































Projektteam 1 Projektteam 2

DSC04369bdc


 wolowgim
Gymnasium in Żmigród Gymnasium in Wołów
robert kasia 
Der Deutschlehrer in Żmigród Der Deutschlehrer in Wołów
DSCF1582  DSC03718
Die Schülergruppe in Żmigród Die Schülergruppe in Wołów
 DSCF1584  DSC03774
Das Klassenzimmer in Żmigród Das Klassenzimmer in Wołów
DSCF1597 DSC03747
Die Pause in Żmigród Die Pause in Wołów
sklepik DSC03752
Der Pausenstand in Żmigród Der Pausenstand in Wołów
pause DSC03766
Der Schulhof in Żmigród Der Schulhof in Wołów
   
 comp1  comp2
Die Computer in Żmigród
Die Computer in Wołów
   
 biblio  bib2
 Die Bibliothek in Żmigród
Die Bibliothek in Wołów
   
sekr1 sekr2
Das Sekretariat in Żmigród Das Sekretariat in Wołów
   
lehr1 lehr2
Das Lehrerzimmer in Żmigród
Das Lehrerzimmer in Wołów


 




 Wypowiedzi uczestników projektu


Paweł (Żmigród): Od początku projektu z klasą z Wołowa do tej pory zbieraliśmy przymiotniki i rzeczowniki które przydadzą nam się w tworzeniu piosenki, również zapoznawaliśmy się z innymi uczniami w formie przedstawiania się jak i odpowiadania na pytania.Dotąd najbardziej podobało mi się zaangażowanie uczniów.Nauczyliśmy się współpracy z innymi uczniami z innego miasta.Naszymi kolejnymi zadaniami są dalsze zbieranie przymiotników i rzeczowników a następnie tworzeniu tekstu z nazbieranych słów. 


Ola (Wołów): Podoba mi się ten projekt ze względu na poznawanie nowych ludzi, ale nie tylko. Do tej pory pracowaliśmy na stronie www. w informatyce oraz omawialiśmy co będziemy robić w czasie projektu. Następną rzeczą jaką będziemy robić to nagrywanie piosenki.


Sybilla (Żmigród): Uważam że nasz projekt "Adjektive gegen Substantive" to bardzo dobry pomysł . Uczestnicy poznają nowych kolegów lub nawet nawiązują przyjaźnie (jak narazie wirtualnie) , a na naszej platformie poświęconej do wspólnego projektu mamy wiele ciekawych oraz kształtujących zadań. Najbardziej podobał mi się pomysł na projekt i zadania jakie na nim wykonujemy.Do tej pory poznaliśmy przebieg naszej współpracy, zapoznaliśmy się między sobą oraz robiliśmy różne zadania na platformie. W moim przypadku nauczyłam się że tego typu praca jest bardzo potrzebna ponieważ w takich projektach między szkolnych dzieje się wiele ciekawych rzeczy oraz nawiązuje się wiele znajomości lub przyjaźni. W chwili obecnej tworzymy słownik z przymiotnikami i rzeczownikami które dzielimy na poszczególne tematy. Myślę, że niedługo zaczniemy tworzyć tekst. ; )


Iza (Wołów): Na razie zrobilam prawie wszystkie zadania, a najbardziej podobaly mi się ankiety. Nauczyłam się kilku nowych słówek. Boję się jak wyjdzie to nagranie...


Łucja (Wołów): Do tej pory mamy tekst, wybraliśmy podkład, pracujemy nad teledyskiem i nagraliśmy część piosenki. Najbardziej podobała mi się praca na platformie. Nauczyliśmy się też, że w języku niemieckim rzeczowniki piszemy wielką literą, a przymiotniki małą. Zostało nam jeszcze nagrywanie, a ogólnie projekt jest bardzo fajny.


Krystian (Wołów): Myślę że sam pomysł zrobienia projektu, który ma za zadanie nauczyć nas czegoś nowego jest bardzo fajną alternatywą lekcji. Widać, że nauka nie musi być nudna. Na początku nie podobało mi się to, że ta piosenka będzie ''rapowana'', ale później przekonałem się do tego. Jest to także okazja na poznanie nowych ludzi. Ogólnie już kończymy pracę nad projektem. Wszystko nagrane (audio i wideo). Gdyby nie ten projekt siedzielibyśmy w ławkach robiąc ćwiczenia. :D


Kacper (Wołów): Do tej pory wykonałem kilka ćwiczeń i ankiet, zapoznałem się z kilkoma osobami ze Żmigrodu. Projekt jest ciekawy. Nauczyłem się kilka nowych słów. Najbardziej podobało mi się nagrywanie refreny i własnych słów.


Kuba (Wołów): W tym projekcie podobalo mi się najbardziej to, że poznałem nowych kolegów i koleżanki.


Asia (Żmigród): Do tej pory pracowaliśmy głównie nad tekstem piosenki, "praca" wyglądała tak że szukaliśmy i dobieraliśmy odpowiednie słowa aby cała zwrotka brzmiała. Ja do tej pory najbardziej podobały mi się próby, jak ćwiczyliśmy cały tekst i sprawdzaliśmy czy słowa pasują. Osobiście nauczyłam się zasady "Adjektive werden klein geschrieben, Substantive werden groß geschrieben", oraz poznałam wiele nowych słów. Kolejnymi zadaniami są między innymi: nagranie piosenki, zbieranie pomysłów jeśli chodzi o teledysk i finał czyli nakręcenie teledysku i zaprezentowanie.


Dawid (Wołów): Podczas projektu zdążyliśmy zapoznać się z innymi uczniami i odpowiadać na ankiety. Wszystko mi się podobało i nauczyłem się wiele nowych rzeczy.


Michał (Wołów): Do tej pory robiłem ankiety, przedstawiałem się na forum. Najbardziej podobały mi się ankiety. Nauczyłem się nowych słów. Celem projektu jest zapoznanie nas z nowym słownictwem w języku niemieckim.


Kamil (Żmigród): Projekt to fajna sprawa ze względu na to, że poznajemy wielu nowych ludzi. Na samym początku wypełnialiśmy różne ankiety z których dowiedzieliśmy się o sobie i o swoich zainteresowaniach. Dzięki tym ankietom poznaliśmy się lepiej np. dowiedziałem się, że pan Robert urodził się w maju tak jak ja :-). Następnie tworzyliśmy słownik z przymiotników i rzeczowników, które wykorzystamy do tworzenia tekstu do piosenek. Mam nadzieję, że wszystko się uda.


 




 


Nasza mała galeria


 


::: Prace projektowe w Żmigrodzie :::


DSC02835


 


DSC00714


 


DSC00729


 


DSC00819


 


DSC00959


 


DSC01101


 




 ::: Prace projektowe w Wołowie :::


 DSC05141


 


DSC03726


 


DSC03754


 


DSC05133


 


DSC05203


 


DSC05271


 


 


 

Komentarze
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 14
· Najnowszy użytkownik: LyncTymnVen
Popieramy WOŚP!!!

WOŚP
:: rataj.tv ::
"NIEZŁY UBAW (cz. I)"


"NIEZŁY UBAW (cz. II)"

Wygenerowano w sekund: 0.03 315,982 Unikalnych wizyt