Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/mrat/ftp/studio/maincore.php on line 35

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/mrat/ftp/studio/maincore.php on line 35

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/mrat/ftp/studio/maincore.php on line 36

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/mrat/ftp/studio/maincore.php on line 36

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/mrat/ftp/studio/maincore.php on line 37

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/mrat/ftp/studio/maincore.php on line 37

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/mrat/ftp/studio/maincore.php on line 38

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/mrat/ftp/studio/maincore.php on line 38

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/mrat/ftp/studio/maincore.php on line 39

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/mrat/ftp/studio/maincore.php:35) in /home/mrat/ftp/studio/maincore.php on line 186
SIXTEEN RECORDS - szkolne studio nagrań - News: Projekt na lekcjach niemieckiego - "Leben auf den Kontinenten"
Grudzień 11 2017 07:01:34
Nawigacja
· Strona główna
· Treść projektu
· Uczestnicy projektu
· Do pobrania
· RATAJ.TV
· Galerie zdjęć
· Artykuły prasowe
· Dyplomy, podziękowania
· Linki
· Szukaj
Ostatnie artykuły
· Teledysk
· (10_02_18) Nie bądź ...
· (09_07_30) Żmigrodzk...
· (09_06_30) Gwizd 2009
· (10_01_19) Zdolna i ...
Z naszych galerii
Projekt na lekcjach niemieckiego - "Leben auf den Kontinenten"
Listopad był dla kilku klas uczących się języka niemieckiego miesiącem prac projektowych. W tym newsie prezentujemy założenia, przebieg i efekty końcowe projektu "Leben auf den Kontinenten" realizowanego przez uczniów klasy 3G (grupa III.0). Znajdziecie tu opis, filmy z działań projektowych oraz prezentacje multimedialne wykonane przez uczniów.




Projekt "LEBEN AUF DEN KONTINENTEN"

Projekt ten realizowany był metodą zintegrowanego nauczania języka i treści przedmiotowych. Uczniowie mieli za zadanie wyszukać w 2 - 3 osobowych grupach informacje na temat poszczególnych kontynentów, a następnie zaprezentować je reszcie klasy. Proces zbierania, sortowania, a także weryfikowania informacji oraz wstępnego korygowania efektów pracy przez koordynującego nauczyciela przebiegał podczas fazy on-line za pomocą szkolnej platformy e-learningowej.

Po prezentacjach na forum klasy odbyła się dyskusja na temat informacji, które stanowiły ich treść. Uczniowie podawali informacje, które dla nich były nowe, ciekawe czy ważne.

PODSTAWA PROGRAMOWA

W czasie prac projektowych realizowane były następujące cele i treści z podstawy programowej kształcenia ogólnego geografii dla gimnazjum:

Cele kształcenia – wymagania ogólne:

● Uczeń potrafi korzystać z planów, map, fotografii, rysunków, wykresów, danych statystycznych, tekstów źródłowych oraz technologii informacyjno-komunikacyjnych w celu gromadzenia, przetwarzania i prezentowania informacji geograficznych.
● Uczeń posługuje się podstawowym słownictwem geograficznym w toku opisywania oraz wyjaśniania zjawisk i procesów zachodzących w środowisku geograficznym;
identyfikuje związki i zależności w środowisku przyrodniczym, gospodarce i życiu społecznym w różnych skalach przestrzennych (lokalnej, regionalnej, krajowej, globalnej); rozumie wzajemne relacje przyroda – człowiek; wyjaśnia zróżnicowanie przestrzenne warunków środowiska przyrodniczego oraz działalności człowieka na Ziemi.

Treści nauczania - wymagania szczegółowe

10. Wybrane regiony świata. Relacje: człowiek - przyroda - gospodarka. Uczeń:

1) Wykazuje, na podstawie map tematycznych, że kontynent Azji jest obszarem wielkich geograficznych kontrastów;
6) opisuje kontrasty społeczne i gospodarcze w Indiach; wyjaśnia przyczyny gwałtownego rozwoju nowoczesnych technologii;
7) charakteryzuje region Bliskiego Wschodu pod kątem cech kulturowych, zasobów ropy naftowej, kierunków i poziomu rozwoju gospodarczego; wskazuje miejsca konfliktów zbrojnych;
8) charakteryzuje na podstawie map tematycznych i wyjaśnia występowanie stref klimatyczno-roślinno-glebowych w Afryce;
11)wyróżnia główne cechy i przyczyny zróżnicowania kulturowego i etnicznego Ameryki Północnej i Południowej;
13) wykazuje związki między gospodarką a warunkami środowiska przyrodniczego w najważniejszych regionach gospodarczych Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej;
określa rolę Stanów Zjednoczonych w gospodarce światowej;
14) Przedstawia, na podstawie map tematycznych, główne cechy gospodarki Australii na tle warunków środowiska przyrodniczego;


EFEKTY PROJEKTU

PREZENTACJE UCZNIOWSKIE


=> Afrika (Klaudia Poślednik, Natalia Piotrowska, Anita Korzeń)

=> Antarktis (Żaneta Nogalska, Ewa Suwalska)

=> Europa (Kordian Kuczniak, Artur Sułkowski)

=> Nordamerika (Ilona Kudła, Paulina Brandolik, Justyna Wichłacz)

=> Südamerika (Patrycja Fita, Izabela Pawłowska)


FILM 1
Przedstawia fazę przygotowań do projektu. Zespół uczniów wraz z nauczycielem ustalają zasady projektu, szukają w Internecie potrzebnych informacji i rozpoczynają pracę nad stworzeniem prezentacji multimedialnych.





FILM 2
Grupy robocze przedstawiają swoje prezentacje na forum klasy, a następnie cała klasa dyskutuje na temat usłyszanych informacji. Na końcu nagrane są wrażenia i opinie uczestników projektu na temat takiej metody nauczania języka obcego.



Wszystkim realizatorom projektu gratuluję bardzo udanych efektów pracy.

Robert Kolebuk
Komentarze
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 14
· Najnowszy użytkownik: LyncTymnVen
Popieramy WOŚP!!!

WOŚP
:: rataj.tv ::
"NIEZŁY UBAW (cz. I)"


"NIEZŁY UBAW (cz. II)"

Wygenerowano w sekund: 0.03 318,403 Unikalnych wizyt